Drums........

..........blev det igår istället. Var ju inte riktigt som bilden i mitt huvud. Jag tänkte " solnedgång, stilla vatten, kanske lägereld. Några filtar, en stor cirkel med allvarliga trummare med ganska lugn rytmisk takt". Vi rundar udden till Third beach precis när solen gått ner bakom bergen. Hör trummornas rytmiska ljud. Massor med folk på stranden fortfarande. Vi går närmare och ser ett myller av glada, dansande, trummande människor. Värsta partystämningen och lite flower-power hippiestämmning. Me like!!!!! Slog oss ner i sanden och jag la mig med huvudet i D. knä. Lyssnade på trummorna, tittade på den underbart vackra solnedgången och glada människor. Efter en stund tog vi en liten sväng närmare själva mitten av alla människor där trummarna var och folk dansade. En tjej var helt fantastiskt duktig på att dansa med rockringar. Såg så enkelt ut, hon bara rörde lite rytmiskt på kroppen o ringarna bara snurrade. Tänker bara på hur jag själv ser ut när jag försöker svänga omkring EN ring......men dethär var liksom lite magiskt, graciöst :) coolt! Kände mig dock lite missanpassad.......kom in lite för sent och var inte in the rigjt mood. Var dock härligt att hålla sig lite i utkanten o känna på stämmningen.

När klockan började närma sig tio drog vi oss bort mot Second beach där det var filmvisning på en jätteskärm. Så bra ljud o bild o supermysigt. Dock maaaaaassor med folk och lite för sent med tanke på att D ska upp vid femtiden så vi promenerade hem. Får se Breakfast at Tiffanys en annan gång!

Kände mig något mör i fötterna när jag kom hem eftersom jag och Ds mamma hade gått ganska långt tidigare på dagen. Promenerade till english bay för lite solande, lunch på Cactus club (riktigt god sallad för övrigt och till det en Iceberg, lager med frusen bellini i, hur gott som helst :) ) och sen hem via Denman st och Robson som ju är hyfsat lång.

Härlig dag att lägga till samlingen!!!!

:0)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0