What a day :)

                                                                   
 
Den här staden är ju helt fantastisk, den har så mycket att erbjuda. Igår var vi på Improv maraton, tre föreställningar på raken. M. och D. var med i de två första o den tredje såg vi  tillsammans. Pratade med P. i pauserna. Kul att ha lärt känna lite folk här och vilket trevligt folk sen. Fick lite rundvisning och sen när allt var slut började. L som sköter ljudet prata danska i högtalarn, snacka om förvåning??? Kul att få höra lite danska ( i torsdags fällde jag ju några få tårar när jag hörde danska på seawalken för det kändes lite ensamt och jag längtade efter folk därhemma :) tänk vad lite danska kan göra). Det pinsamma var ju bara att jag inte förstod när hon pratade danska men engelskan förstod jag. Skämmes på mig, men jag kan verkligen inte hjälpa det :) ( förstår ju faktiskt inte ens skånska). Men till saken igen. En härlig fredag ( burgaren på Romers burgers innan var ju så god).
 
I dag sov vi ut länge, så härligt. Vädret var toppenbra ( har ju varit såhär i över två veckor och nästa vecka ser oxå väldigt lovande ut. Vilken sommar liksom). Vi knallade till Twisted Fork på Granville. Hade tur och fick ett bord nästan dirket. Snacka om skön snubbe som jobbar där. Kan lätt tänka mig att gå dit igen bara pga den positiva stämning han skapade :). Är ju ingen nackdel att maten var super oxå ;) Ser fram emot att gå tillbaka och äta dera brioche med banan och grädde som vi faktiskt fick avstå från idag. Snacka om tur att vi faktiskt inte beställde in ändå....hade ju fått lämna mängder och jag hatar att lämna. Vilka portioner!
 
Vandrade vidare över granville bridge och mot Kitsilano music and art festival. Härlig stämning och lång gata avspärrad för trafik och massa scener med bra music. Njöt av solen, sällskapet och nyfunna favoritband. Vilka röster och sound! P. han förbien sväng oxå innan han skulle jobba. Han kände två i bandet som han rekommenderat till oss. Kul att träffas som hastigast. Uteservering med drink i solen han jag och D. oxå med. Tillbaka över Burrard bridge och hem via Urban Fair för att handla goda, onyttiga saker till kvällen och lunch till i morgon när det blir upptäcktsfärd till Lynn canyon och det fantastiskt vackra forsbadstället.....äntligen! ( förra söndagen kände ju jagbara att jag inte kunde missazumbaflashmoben. Inte varje dag en sådan dyker upp liksom. Fantastiskt roligt och gav massor med positiv energi. Hade lätt kunnat göra om det varje helg :) ). 
 
Tittada på Dumma mig ( engelska, måste ju verkligen träna. Vet ju att det är enda sättet att jomma någon vart och jag vill verkligen inte må dåligt över att min engelska är som den är och då får man ju göra ngt åt det. Särskillt nu när vi faktiskt umgås med väldigt trevliga människor som jag hemskt gärna vill kunna kommunicera med........morot!!!!!). Så kul film.Många skratt blev det....ser redan fram emot uppföljaren men den tar vi en annan dag. 
 
Dags för sängen tror jag efter en skön dag med min D. älskar verkligen när vi har dagarna tillsammans. Är guld värt. Tack finaste för att vi gör det här och att du gav mig möjligheten. älskar dig!
 
Fantastisk dag helt enkelt. Kan fortfarande inte tro att det är sant!!!! Ibland har man tur :)
Natti natt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0