Horseshoe bay och fish and chips and ships :)

Utflyktsdag idag! Härligt! Älskar när D. är ledig och vi kan åka runt och upptäcka Vancouver med omnejder. Kul att ha D's mamma här också. Haft en himla härlig dag.
 
Började med att ta bussen från stan längs med den vackra vägen ut till Whytecliff park. Promenerade runt i parken en stund. Är ju så himla mysig med vindlande stigar och med små krypin där man kan hitta sin favoritbänk med fantastisk utsikt över fjorden.........lätt en av mina favoritparker ( parkerna här är ju inte riktigt som parkerna därhemma liksom som jag tänker när jag hör park. jag tänker planteringar, gräsmattor o lite träd men här är det mer skog o natur). Lite mysigt att varje bänk oxå är tillägnad någon. Lite sorgligt iofs. när den någon inte lever längre. t.ex. en bänk som är tillägnad två söner som inte blev särskillt gamla......sorgligt men vackert. 
 
Vi promenerade omkring ett slag och smög på en säl som nyfiket simmade mot alla dykare som var i den lilla          "bukten". När hungern började göra sig påmind och vi var färdigpromenerade drog vi oss mot det lille färjeläget horseshoe Bay för att käka lunch. Man kan ju ha det sämre än att sitta och titta ut över fjorden med snökläddaberg i bakgrunden. Dricka kall öl och äta fin fin fish and chips och kolla in båtarna som går in och ut ur den lilla hamnen ( de har sååååå god fish and chips så är ni någonsin i närheten så rekommenderar jag att ni stannar på Bay Moorings och tar en lunch, fish and chips med två bitar Halibut ( torsken var oxå god men hälleflundran var snäppet bättre) ).
 
Fin fin dag som avrundades med lite slappande hemma.........mys!!!!! :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0