Oj ojooooooj.......

 Ja vad ska man säga.........det blev ju ett ganska långt hopp från augusti 2010 till idag. Som sagt var har ju lite svårt att få tummen ur och skriva. Jaha vad har hänt sen sist då..........närå skojar bara ska inte räkna upp vad som hänt de senaste åren....lovar. Jag är så glad att jag kunde komma in här igen, trodde faktiskt inte det. Det var kul att läsa gamla inlägg och det hade varit synd om de hade gått förlorade.
 
Tänkte ju innan jag åkte till Kanada att jag skulle blogga på ett eller annat sätt för att de som ville skulle kunna följa oss. Vi disskuterade det häromdagen och jag tänkte att jag skulle försöka ta tag i det igen (o som ngn sa är det ju så kul att ha och gå tillbaka till i efterhand.....som en dagbok).
 
Nu har det ju gått ganska lång tid här, tror redan 10 veckor. Tiden går så fruktansvärt snabbt. Lite svårt att summera den första tiden lite såhär snabbt men jag vill ändå försöka. Jag hade ju ingen aning egentligen innan hur det skulle bli att bo här. Jag har ju aldrig boptt ngn annnan stans än i göteborg men jag måste säga att jag trivs väldigt bra. Vancouver är ju en helt fantastisk stad. Så härliga människor det bor här och naturen runt om kring är så vacker. Man kan stå på stranden och se båda en cool skyline och höga, mäktiga, snöklädda berg.
 
Trodde nog att det skulle bli mer vardag på ngt sätt men det känns lite som en utlanssemester fortfarande. Det är väl för att vi har gjort så många utflykter och sett så många nya ställen. Lägenheten känner jag mig ju hemma i och här i yaletown och downtown känner jag väl mig hemma oxå. Man har börjat hitta. Känna igen en del människor och hittat några favoritställen.
 
Måste nog sammanfatta första tiden som väldigt, väldigt bra. Tänk vad jag har fått uppleva mycket..........vilken jättechans jag har fått och att jag faktiskt vågade ta den. Ett stort steg för min personliga utveckling och slävkänslan. Win win situation!!!!! :)
 
Nu blir det frukost för mig och därefter ska jag ta dagen som den kommer. Känner mig lite sliten efter en helt fantastisk helg med seek the peak och underbart födelsedagsfirande så blir nog att ta det lugnt, greja här hemma och kanske eventuellt ett träningspass.
 
Kraaaaaaam <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0