Hitta nya banor.

Åkte till outleten lite utanför stan. Blev ingen jacka och inga skor men dock två fina tröjor :) Har nte gjort så mycket annat idag, mest tagit det lugnt och tittat massor av heroesavsnitt. Älskar när man hittat en bra serie och man har massor av avsnitt kvar. Dock finns inte nästa säsong med svensk text :( blir till att träna engelskan för mig......det är ju toppen men mycket tråkigare och jobbigare att titta då men å andra sidan kan jag förena nytta med nöje och det är ju positivt.

By the way vad mycket de här sex månaderna har gjort för min engelska och mitt självförtroende :) nu vågar jag faktiskt prata mycket, mycket mer. Det är en konstig känsla när något man har kunnat tas ifrån en på mindre än en sekund. Nu är ju inte att kunna prata braengelska det viktigaste men jag har ändå kommit så långt i minrehabilitering så jag kan börja jobba med saker som inte är helt nödvändiga men som jag mår bra av att få tillbaka. Jag var ingen expert på engelska innan stroken men jag får kämpa mycket hårdare nu och mycket har försvunnit. Eller kanske inte riktigt försvunnit det ligger snarare i bakgrunden och lurar och jag måste träna för att kunna plocka fram det. Träna om min hjärna så den hittar och skapar nya banor. Känns surt att behöva lägga så mycket energi på att träna något somman redan lagt mycket tid i sitt liv på att träna innan men what to do, bara att gilla läget och träna på och försöka ha så kul som möjligt under tiden :) såååååå då passar jumängder med heroesavsnitt perfekt :) Natti natt!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0