Nu är det jul igen.....

............lite svårt tycker jag att få julstämning här down uder :) Njuter som bara den av solen och det härliga vädret men julstämning är det svårt att få. Det ska det bli ändring på! Tänkte åka till IKEA senare för att inhandla lite julpynt till lägenheten. Ljus..........jag vill ha ljus :)

Tänker mig att jag plockar små saker av julen som den brukar se ut därhemma ........liksom godbitarna och intigrerar dessamed julen som vi upplever den här. Så jag tar det bästa av två världar och sätter ihop till en, kan ju inte bli fel ;) snarare perfekt! 

Tiden den går och nu är det inte så himla lång kvar här i Brisbane. Dock ska vi hinna med mycket än och jag ska verkligen njuta av den här tiden :) Vilket äventyr! Ser fram emot vår julledighet tillsammans då vi flyger till Sydney och bilar därifrån till Adelaide via Melbourne och andra trevliga ställen. Ser sjukt mycket fram emot kangaroo Island utanför Adelaide. Jag ska äntligen få se pingviner liksom........det är stort ;) Hoppas också på en o annan koala...........jag SKA se en vild koala innan vi åker hem om jag så ska tälta i en Eukalyptusskog dygnet runt. God mat och dryck lär det ju oxå bli. Vi bokade in oss på en på en julaftonsmiddagsbuffe Aiussiestyle som såg riktigt bra ut. Som sagt det bästa av två världar julafton och buffe a la Australia :) Hoppasverkligen vi kan få tag på alla därhemma oxå för en julpratstund. Får väl bli mitt i natten antar jag :) men vad gör väl det?!

Nu e det dags och fixa till sig för att gå till marknaden och köpa frukt. En mysig onsdagstradition. Tror det får bli lite frukost på ett eller annat ställe först........huuuuuuuungrig :)

:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0