Det rullar.........

Livet i Brisbane rullar på! Måste verkligen erkänna att det är grymt skönt att bo i ett land där det är varmt och mycket sol..........även om jag måste erkänna att jag saknar årstiderna hemma en del........redan ha ha. Så konstigt alltså men ganska skönt ändå :) 

D´s mamma var här och hälsade på och vi han göra mycket kul men hade oxå tid för att bara umgås.......mysigt! Nackdelen var ju att D. jobbar så han inte kunde vara med på allt men det är ju inte så mycket att göra åt. Tror ändå att han kände att vi han med en hel del tillsammans. Tre veckor går väldigt, väldigt snabbt men jag tror o hoppas att hon var nöjd med sin tid i australien precis som vi :)

Nu är det långhelg och det är ju helt underbart. Tre låååååååånga dagar tillsammans med äventyr utan några måsten :) Lördagen blev en strosa omkring dag. Vi upptäckte nya områden runt Brisbane och hittade nya favoritställen. Mysigt att bara promenare runt och gå dit näsan pekar. Älskar verkligen floden genom Brisbane, det gör sådan skillnad att promenera längs med vatten. Hittade en mysig marknad med mat från all världens länder (en kollega från D.jobb som hade rekommenderat den) och som de matentusiaster vi är så passade den oss precis. Ser sjukt mycket fram emot att prova roti med Malaysisk gryta, paella, crepes med diverse goa saker på och kanske tom. chokladfontän, vem vet ;)

Just det på morgonen hade vi ju varit iväg och sprungit Park run oxå. Jag vet, vem hade någonsin trott att jag skulle orka upp vid 6 för att springa, men det är ju så kul med "loppkänslan" . Fantastiskt att de ordnar 5 km "Park runs" med tidtagning, hemsida där man kan jämföra resultat mm, streching, helt gratis med hjälp av voluntärer. De delade ut kaffekuponger oxå och vi var väldigt nöjda för tillräckligt med pengar var inget vi hade med oss eftersom vi brukar gå direkt hem men just idag vara jag sugen på en latte. Gick till ett cafe för att ta en kaffe to go men det slutat med att vi fikade där med en väldigt trevlig österrikare. Kul att få nya bekantskaper :) Det är verkligen ngt jag vill bevara från mina resor både till vancouver och här att vara lite mer öppen........himla trevligt att bli bemött så!

Igår blev det en dag på stranden på Bribie Island (som C. o K. hade rekommenderat) med P. och E., mysigt :) Så skönt att bara ligga där och prata lite o läsa lite, titta på folk och havet. Vattnet var ju så skönt oxå. Första sekunderna tänkte jag att det här kommer inte bli behagligt men det var ju hur skönt som helst. Härliga vågor oxå så man kände sig som ett litet barn när man rumlade runt :)

Vi var rätt trötta när vi kom hem så det blev en nyöppnad Japansk resturang ganska nära oss. Goda dumplings mm Sen hem för några avsnitt av Game of thrones och sen i säng.

Det bästa av allt är att vi har en hel dag kvar av helgen. Får se vad dagen har att erbjuda :) Kanske lite go frukost först.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0